Kunnen baby’s en kleine kinderen ook behandeld worden?

Een aantal problemen bij kinderen ontstaan tijdens de geboorte. Een te nauw geboortekanaal, een stug bekken van de moeder of hulpmiddelen bij de bevalling kunnen de flexibiliteit van het schedeltje veranderen. Op den duur kan dit leiden tot problemen als: groeistoornissen, motorische achterstand, huilen, onrust en klachten variërend van oorontstekingen tot long- of darmproblemen. Als een kind regelmatig naar een arts moet vanwege dit soort klachten is osteopathie een veilige methode om veel problemen te verhelpen of te voorkomen.

De handgrepen van een osteopaat zijn zacht. Zo zacht zelfs, dat baby’s kort na de bevalling behandeld kunnen worden. Kinderen vinden de behandeling over het algemeen prettig, omdat het hen een ontspanning geeft die ze voorheen niet kenden.

Wetenschappelijk onderzoek in de Verenigde Staten toonde aan dat kinderen die regelmatig schedelbehandelingen ondergingen, op school aanzienlijk beter presteerden, zowel wat leerprestaties als wat sociaal gedrag betreft.

Enkele voorbeelden:

• Keel-, neus-, en oorproblemen zoals overmatige voorhoofdsholteontstekingen, terugkerende verkoudheden, middenoorontstekingen, keel- en amandelontstekingen
  • Gedrag- en leerproblemen zoals hyperactiviteit, dyslexie, dyspraxie
  • Bedplassen
  • Wervelkanaalaandoeningen zoals scoliose
  • Ontwikkelingen van de tanden
    vooraf en tijdens en na orthodontistische behandeling
  • Buitensporig huilen, braken van pasgeborenen
  • Darmkramp of kolieken en acute buikpijn
  • Voorkeurshouding of dwangstand van het hoofd

Aangesloten bij: